fredag 19 oktober 2012

Frukostmys och tvåbarns-moster

Oj vart ska jag börja egentligen? Ligger lite efter här i bloggen känner jag och det är kanske dags att ta igen det lite grann. Nu är vi iallafall nedflyttade igen efter att ha burit och städat hela förra helgen. Tusen tack min fina familj för all hjälp. Vad skulle vi göra utan er? 

Så denna helg tänkte vi roa oss med annat! Redan 07:30 imorse fick jag fin främmande för lite frukostmys utav Syster, Klara och Gustav. Varför slappa och ta sovmorgon när man har sin lediga fredag när man kan umgås med dessa underbara personer? :) Vi for till Maxi och storhandlade, åkte vidare till Pålsboda där jag fick testa på att vara en tvåbarns-moster för första gången då syster hade ett ärende att göra. Lite svårt att hinna med att laga mat, spela spel och sen underhålla Gustav samtidigt, men det gick faktiskt strålande. Inte så svårt när man har syskonbarn som dessa. Man märker på Klara att hon börjar bli mer vuxen och tar ansvar, både för lillebror och sen så hjälpsam med att duka fram och fixa, och Gustav skiner med som solen och är helnöjd :) 

Nu måste jag hoppa in i duschen, ikväll är det Ladies Night hemma hos Thealotta! Det kommer bli galet skoj!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar